Buat Sendiri Playdoh

Thursday, January 16, 2014

Hi. Sihat semua?

Ada ke orang makan playdoh? Budak-budak la yang selalu telan sebab warna dia selalunya menyelerakan tekak. Warna-warni. Owh, bahaya kay kalau tertelan.

Jadi, apa kata kita buat sendiri playdoh paling selamat. Kalau tertelan pun, masih selamat. Malah, lemak-lemak gitu rasanya. Hehehhe... Tapi kalau dah golek-golek, jangan la makan lak. Bukan nak suh makan. Nak suh main je yer adik-adik.



Jom ikut cara yang mudah ni.

1. Letakkan sedikit air dalam mangkuk.

2. Masukkan satu sudu minyak.

3. 1 sudu kecik garam halus.

4. Letak pewarna sket. Liza amik warna biru dan kuning terang.

5. Masukkan tepung gandum sket sket sampai tak melekat pada tangan. Macam uli doh karipap tu..

6. Simpan di dalam bekas kedap. Siap!!

7. Boleh main tanpa rasa was-was.

Lolipop Adam dan bunga hati mama.

~Selamat mencuba!~00

9 comments:

Farah Waheda Wahid said...

bagus idea ni, play doh yang boleh dimakan, selamat pun selamat ye tak?

BM said...

Ya! Good idea...ianya lebih selamat! Tapi di main/uli dilantai, xselamat juga...tapi lebih selamat dari makan play doh :)

Raudzah Z said...

Not a bad idea kan...harap-harap dia orang tak makankan..cuma bila dah main-main mesti kotorkan..tak hygienic lagi...harap-harap dia orang tak makan..

Liza Yati said...

Farah, Liza memain je boleh mkn tu. Huhu..

Liza Yati said...

BM- hehehe.. kalau dh golek-golek jgn lak d8makan. :

Liza Yati said...

Raudhah Z- a ah. Jgn dimakan lak lepas main golek2..

Anonymous said...

Learning how to sew or how to craft is something that can easily be done by watching some of the videos that are
available online today. Fabric is what makes your home welcoming and comfortable.
Preview the Blugirl fashion show video for inspiration as
the models display the beauty of Faux Fur jackets and fashion
accessories.

My webpage: kenmore electronic sewing

Anonymous said...

Hi! ӏ'm aat work bгоwsing your blog from my
new iрhone 3gs! Just waոted tߋ say I love гeadіnǥ youjr blog and lߋߋk forward to all yokur posts!
Carгy οn the great work!

Here iis my web bloց: factory unlock iphone 4 at home

Anonymous said...

I ԛuite like readіng through an aгticle that will makе
people tɦink. Also, thank you for allowing for mе to comment!