Orthodontic Pacifier

Monday, March 12, 2012

Sebut je puting (soother), hati rasa risau. Bila nak wean Azfar from it?

Biar tak sampai sebulan train Azfar dengan puting, tapi sebenarnya bukan atas kerelaan aku. Ini gara-gara Azfar kerap menangis dan 'merap' bila bersama pengasuh. Kesian jugak dengan Azfar pengasuh..So, kami try bagi puting. Itupun setelah tahu adanya orthodontic pacifier.

Korang boleh jenguk camna nak pilih pacifier yang baik untuk pertumbuhan gigi bayi korang kat sini dan sini. Kami beli beberapa jenis pacifier dan cuba satu-persatu. Akhirnya, nampak Azfar selesa dengan jenama AVENT.

Bentuk puting AVENT leper dan tidak mengganggu pertumbuhan gigi bayi....katernyer....

Biarpun begitu, aku tidak akan biarkan lama. Sekarang pun, aku tidak biarkan Azfar bersama puting setiap masa. Biarlah datang beribu produk yang katernyer bagus dan menenteramkan bayi, aku tetap risau dan tak suka...



Kalau pakai ni confirm aku paksa berhentikan Azfar nyonyot. Ngeri tengok gigi tuh..

Apa pendapat ibu-ibu lain yer?

1 comments:

wan nurul hezrina said...

mujur sofia n merah mmg tak mo puting..mmg takutgak jadi cam dlm gambar2